'Ik vind mijn plezier in het opbouwen van sterke banden met klanten'

'Ik vind mijn plezier in het opbouwen van sterke banden met klanten'

Eind 2022 is Martin begonnen als Ondernemersadviseur bij Countus Staphorst, waar hij zijn functie met veel plezier uitvoert. Als Ondernemersadviseur draagt hij de verantwoordelijkheid voor zijn eigen klantenportefeuille, waarbij hij klanten adviseert op bedrijfskundig niveau. Zijn rol omvat het bieden van advies op fiscaal, juridisch en financieel gebied, waarbij hij intensief samenwerkt met zijn klanten. Daarnaast bezoekt hij regelmatig netwerkbijeenkomsten. Zo leert Martin zijn klanten in een andere omgeving kennen én komt hij in contact met potentiële nieuwe klanten.

Opbouwen van relaties

'Ik ben veel op pad om klanten te bezoeken. Zo bouw ik echt een band met ze op', vertelt Martin. 'Een gesprek met een klant ga ik altijd open in. Het is aan mij om erachter te komen waar de behoefte ligt. Bijvoorbeeld bij interne bedrijfsprocessen. Zijn deze goed beschreven? Of als het gaat om het personeelsbeleid. Is er wel een medewerkershandboek? Zo geef ik elke ondernemer een passend advies. Is er een specifieke expertise nodig? Dan koppel ik de klant aan de juiste Countus-specialist.'

Contact met klanten en collega's

‘Wat ik het leukste vind aan mijn werk? In contact staan met klanten en collega’s. Ik bespreek met klanten niet alleen de jaarrekening, maar alle onderwerpen waar ze mee te maken krijgen. De ene keer sparren we over de interne organisatiestructuur, de andere keer over personeelsaangelegenheden. Ik ga altijd voor dat stapje extra. Ik geef ze bijvoorbeeld een opdracht mee, die we een maand later bespreken. Klanten waarderen deze werkwijze.'

Samenwerking en kennisdeling

Om ondernemers optimaal te ondersteunen, werkt Martin nauw samen met een team van vier Assistent Accountants. Samen vormen ze een hecht miniteam dat elke twee weken bijeenkomt om lopende zaken en deadlines te bespreken. ‘De specialistische kennis van mijn collega's vertaal ik op een begrijpelijke manier naar mijn klanten, wat efficiënt en effectief blijkt te zijn.’

'De specialistische kennis van mijn collega's vertaal ik op een begrijpelijke manier naar mijn klanten, wat efficiënt en effectief blijkt te zijn.' 
MARTIN MEIJERING

Open communicatie en toegankelijkheid

‘Mijn achtergrond ligt niet in de accountancy, en dat is iets waar ik transparant over ben. Bij specifieke boekhoudkundige vragen schakelen klanten rechtstreeks met één van de Assistent Accountants. Deze aanpak voorkomt ruis op de lijn en bevordert de onderlinge communicatie. Hoewel dit voor veel klanten nieuw is, ervaren zij dit als positief en waarderen ze de mogelijkheid om bij meerdere collega's terecht te kunnen. Zo werken we samen toe naar een passend advies voor elke klant.’

Samen groeien bij Countus Staphorst

Martins tijd bij Countus Staphorst is een doorlopend leerproces, waarin hij de ruimte heeft om zijn enthousiasme en toewijding voor ondernemersadvies te uiten en te versterken. Elke dag biedt nieuwe uitdagingen en kansen om samen met zijn collega's en klanten te groeien. Benieuwd naar zijn verhaal? Kom gerust eens langs op kantoor in Staphorst en ontdek hoe wij samen kunnen bouwen aan succes.